Nyhed

Nye tider men samme mission i Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd

Sekretariatet, der betjener Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd, har fået nye rammer om hverdagen, der nu folder sig ud i Brovst.

Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd er en del af udflytningsbølgen, og er nu flyttet til Brovst. Det betyder, at adressen i hovedstadens Bredgade nu er skiftet ud med Stationsvej 10 i Brovst.

Udflytningen har betydet en massiv udskiftning i medarbejdergruppen, og således er åbningen af kontoret i Brovst også præget af nye kræfter, der sammen skal løfte de vigtige opgaver, der fortsat ligger i at betjene de to råd og formænd, Mads Roke Clausen i Frivilligrådet og Liselotte Hyveled i Det Centrale Handicapråd.

”De nye medarbejdere er meget opsatte på at leve op til rådenes og formændenes forventninger om høj kvalitet i opgavevaretagelsen, men også ydmyge over at overtage den store arv efter rutinerede, og dybt specialiserede veteraner i sekretariatet, som ikke er flyttet med. Heldigvis er vi stadig godt besat med stærke kompetencer,” fortæller konstitueret sekretariatschef Claus Wendelboe.

Stationsvej 10 i Brovst.
Stationsvej 10, hvor den gamle postbygning i Brovst ligger, er blevet renoveret i anledning af, at sekretariatet for Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd er flyttet ind.

 

En moderne arbejdsplads
Sekretariatet, der pt. tæller 10 personer, er nu at finde i en bygning, hvor Brovst Posthus tidligere fungerede. I dag er lokalerne gennemrenoverede, og den nye kollegagruppe har fornøjelsen af store rum, hvorfra de vigtige opgaver i at varetage interesseområderne i den frivillige sociale sektor og for personer med handicap skal løses med højt humør, faglighed og masser af gåpåmod.

”Det giver et voldsomt drive, at vi alle i det nye team nu er samlet i Brovst. Nu skal vi rystes grundigt sammen og udvikle fornuftige, og effektive måder at sikre driften af organisationen på, selv om vi skal rejse meget til møder med vores samarbejdspartnere, og derfor ofte vil være fysisk væk fra hinanden. Men vi har haft en del tid at øve os i,” siger Claus Wendelboe med henvisning til de seneste måneder, hvor dele af sekretariatet har været i gang på det nu gamle kontor i Bredgade, mens andre har haft arbejdsstation på et kontorhotel i Aalborg.

Vi ser fremad
Ikke overraskende har udflytningen af kontoret samt udskiftningen i medarbejderstaben medført en anderledes hverdag, hvor praktiske udfordringer og nye ansigter har præget dagligdagen i sekretariatet. Men nu er de nye rammer og det nye hold på plads.

”Det har været en fantastisk oplevelse at tage de flotte og istandsatte lokaler i brug. De nye ansigter mærker selvfølgelig stadig de praktiske udfordringer, som vi har arbejdet på at løse i løbet af de sidste mange måneder, men det går fremad, og vi glæder os meget,” lyder det fra Claus Wendelboe, der ser frem til den næste tid:

”Vores vigtigste fokuspunkt i de kommende to-tre måneder er at sikre en høj kvalitet i rådsbetjeningen, og at understøtte formændene i deres daglige indsats som fremmeste repræsentanter for to kerneområder i dansk socialpolitik, hvor vi løfter en vigtig opgave for samfundet.”