Frivilligrådet får nyt medlem med samarbejder og fællesskaber i fokus

Der er valgt et nyt medlem i Frivilligrådet, som overtager pladsen fra Knud Aarup.

Frivilligrådet arbejder for et samfund, hvor frivilligt engagement til gavn for mennesker i sårbare udsatte situationer har de bedst mulige rammer.

Den opgave kan Marie Traasdahl Staal se frem til at skulle løse sammen med Frivilligrådets 11 øvrige medlemmer - hun er nyt rådsmedlem, efter Knud Aarup har fratrådt sin plads.

”Jeg ser Frivilligrådet som en vigtig aktør i forhold til at skabe rammerne for nye, innovative partnerskaber på tværs af sektorer, fordi det kan give nye løsninger på de både nationale og globale udfordringer, vi står overfor,” siger Marie Traasdahl Staal, der er Udviklingschef i GAME – en non-profit gadeidrætsorganisation, som arbejder for at skabe sociale forandringer gennem unge-ledet gadeidræt.

Udover at have et stort fokus på samarbejder og partnerskaber, ser hun også frem til at arbejde for flere fællesskaber.

”Der er desværre store grupper i vores samfund, som kun i ringe grad finder vej ind i fællesskaberne i civilsamfundet. Det er problematisk for den enkelte, fordi positive fællesskaber er en vigtigt for trivsel,” siger Marie Traasdahl Staal og fortsætter:

”I Frivilligrådet vil jeg arbejde for både at skabe og sprænge rammer, så særligt de grupper, som civilsamfundet ikke rummer lige nu, finder vej ind og er med til at gøre civilsamfundet endnu mere repræsentativt og mangfoldigt.”

Frivilligrådets formand byder det nye rådsmedlem velkommen og ser frem til tilføjelsen af hendes erfaringer og kompetencer inden for bl.a. ledelse, social innovation og NGO-arbejde.

”Marie Traasdahl Staal fra GAME bringer et nyt område fra den frivillige verden ind i Frivilligrådet. Jeg ser frem til at få Marie og hendes erfaringer og holdninger ind i rådet, og på den måde også nye muligheder, så jeg glæder mig til samarbejdet,” lyder det fra formand Mads Roke Clausen.

Frivilligrådet består af følgende 12 medlemmer
  • Mads Roke Clausen, Formand for Frivilligrådet, Ph.D. Fellow ved Roskilde Universitet
  • Anna Bjerre Thorsteinsson, Næstformand for Frivilligrådet, Direktør i GirlTalk.dk
  • Helle Tilburg Johnsen, Vicedirektør i Børns Vilkår